top of page

ASIAKASTARINAT

Palaute on paras palkinto

 

Minulle on suuri kunnia saada palautetta työstäni. Jokainen palaute – oli se sitten onnistumistarina tai kehitysehdotus – on minulle korvaamaton työkalu. Se auttaa minua kehittämään valmennuspalveluitani entistä paremmiksi ja varmistamaan, että tuotan sinulle juuri sitä arvoa ja tukea, jota kaipaat.

Tässä näet muutamia tarinoita ja arvioita matkan varrelta. Ne muistuttavat minua päivittäin siitä, miksi teen tätä työtä sydämellä.

salitausta.png
7E3EF871-9A4A-4681-8713-4A92122A7C50.JPG

Aki ja Pirkko

Me epäröimme pitkään, voimmeko meidän iässä enää aloittaa kuntosalilla. Pelotti, osaammeko mitään ja löytyykö meille sopivaa ohjausta.

Ensimmäisen treenin jälkeen tiesimme kuitenkin, että olimme hyvissä käsissä.

Saimme juuri meille suunnitellut ohjelmat, liikkeet opetettiin rauhassa ja kädestä pitäen, ja joka kerta meistä tuntui, että meidät kohdataan yksilöinä. Valmennus on ollut kannustavaa, selkeää ja turvallista – sellaista palvelua, jossa oikeasti välitetään.

Tulokset ovat näkyneet arjessa:

  • Voimaa käsiin ja jalkoihin

  • Parempi tasapaino

  •  Enemmän energiaa ja jaksamista

  • Selkeämmät, toimivat ravitsemustavat

Kehitystä huomaa joka päivä pienissä askareissa. Salilla on lämmin henki ja tunne siitä, että kaiken ikäiset voivat onnistua.

Olemme todella kiitollisia saamastamme tuesta. Ilman tätä valmennusta emme olisi uskaltaneet aloittaa.

IMG_6550.HEIC

Touko

Isoin haaste ennen valmennusta oli ihan rehellisesti saada itseni liikahtamaan salille tai muutenkaan liikkumaan. Myös ruokailutottumukset ja säännöllisyys olivat hukassa – napostelu oli enemmän sääntö kuin poikkeus.

Alussa mulla oli aika kunnianhimoiset tavoitteet: painon piti tippua nopeasti ja salilla piti käydä monta kertaa viikossa. Mutta matkan varrella tajusin, että ei tässä ole kiire. Painoa saa ja pitääkin tippua, mutta sopivalla tahdilla. Hiljaa hyvä tulee.

Tavoitteeksi tuli löytää oma rytmi – treenata säännöllisesti 2–3 kertaa viikossa ja panostaa ruokaan niin, että syön riittävästi ja järkevästi.

Ja tuloksia on tullut! 

Lihasmassa on kasvanut, lihaskunto parantunut ja painoa sekä rasvaa lähtenyt. Herkuttelu on vähentynyt selvästi ja ruokailutottumukset ovat muuttuneet paljon parempaan suuntaan. Jaksaminen arjessa on noussut ihan uudelle tasolle.

Mun ajatusmaailma on muuttunut kokonaan – salilla käymisestä ja syömisestä on tullut osa arkea, ei mikään suoritus tai kuuri. Pienin askelin kohti kokonaisvaltaista elämänmuutosta.

Mikon valmennuksessa oon arvostanut eniten sitä, että homma on kannustavaa, ihmisläheistä ja kuuntelevaa. Hän on aidosti läsnä ja ammattitaitoinen valmentaja, joka osaa tsempata, vaikka oma fiilis ei aina olisikaan huipussa. Treenit on olleet monipuolisia, ja meillä on ollut hyviä keskusteluja niiden ohessa. 

Ja täytyy sanoa – aina kun on pitänyt tapaamista siirtää, Mikko on ollut superjoustava. Aina löytyi sopiva uusi aika.

Suosittelen Mikkoa kaikille, ihan aloittelijoista kokeneempiin treenaajiin. Tästä valmennuksesta on ollut mulle iso apu – ei pelkästään treeneissä ja ruokailussa, vaan koko elämän tasapainossa.

IMG_6864.heic

Remya

When I started, I knew what I wanted — but not how to get there.

I wanted to lose weight in a healthy way and gain muscle. I wasn’t in a rush, but I wanted consistent, sustainable progress.

I had never been to the gym before, didn’t know how to use the equipment, and lacked confidence to train on my own. Going to the gym felt intimidating.

With coaching, everything changed — step by step.

The results:

  • Around 10 kg weight loss

  • Fat mass down, muscle up

  • More energy and motivation

  • Confidence to train independently

The gym no longer feels scary.

I know what I’m doing and feel confident training on my own.

 

Mikko truly understood my challenges and planned the training around my abilities. The combination of strength training and nutrition coaching was extremely beneficial. Highly recommended.

DSC02438.jpg
IMG_5851.HEIC

Ulla

Olen käynyt salilla jo kolme vuotta, mutta mikään ei oikein muuttunut. Painot eivät nousseet, treenasin samoilla toistoilla kerta toisensa jälkeen ja välillä turhautti. Lisäksi mietitytti, teenkö liikkeitä oikein vai en.

Kun tulin Mikon valmennukseen, tavoitteeni oli selkeä: halusin vähentää rasvaa, lisätä lihasta ja oppia järkevän treenitavan.

Valmennuksen aikana olen saanut paljon lisää motivaatiota treenaamiseen. Liikkeiden suoritustekniikka on parantunut, painot ovat alkaneet nousta ja olen huomannut, että rasvan osuus kropassa on vähentynyt.

Yhteistreeneissä sain aina itsestäni enemmän irti – ja ne olivat vielä kaiken lisäksi hauskoja! Mikon kanssa oli helppo treenata ja jutella.

Suosittelen Mikon valmennusta kaikille, jotka haluavat lisätä motivaatiota ja treenata tavoitteellisemmin.

IMG_3989.heic

Teemu

Valitsin Mikon valmentajakseni, koska halusin asiantuntevan personal trainerin, joka ymmärtää, miten diabeetikon kannattaa lähteä kehittämään lihasmassaa ja kokonaiskuntoa. Erityisesti ravintovalmennus oli minulle tärkeää ja merkittävä tekijä päätöksessäni.

Alkuperäinen tavoitteeni oli kasvattaa lihasta ja parantaa kuntoa. Ennen kuin ehdimme kunnolla aloittaa, loukkasin kuitenkin selkäni. Se muutti suunnitelmaa täysin – uudeksi painopisteeksi tuli kuntoutus ja sen selvittäminen, mitä liikkeitä pystyn tekemään turvallisesti kipeän selän kanssa.

Alusta asti Mikon valmennus on ollut selkeää ja kunnioittavaa. Olin itse kadottanut tuntuman oikeisiin liikemalleihin ja tekniikkaan, mutta Mikko selitti ja näytti kärsivällisesti, miten liikkeet tehdään oikein. Selän takia emme voineet aluksi tehdä mitään liikkeitä, jotka kuormittaisivat sitä, mutta Mikko muokkasi ohjelmaa niin, että pystyin harjoittelemaan ilman riskiä lisäkivusta. Selän parantuessa ohjelmaa päivitettiin sen mukaan.

Myös ravinto-ohjelma oli selkeä ja sopi erinomaisesti diabeetikolle.

Kolmen kuukauden jälkeen olen yhä hämmästynyt tuloksista. Selkäni on nyt täysin kunnossa – aiemmin vastaavasta vammasta toipuminen kesti vuoden. Mikon selkeät ohjeet ja jatkuva kannustus auttoivat minua pääsemään yli epäilyksistäni siitä, pystynkö ylipäätään tekemään liikkeitä. Aluksi alkuperäiset tavoitteeni tuntuivat kaukaisilta, mutta lopulta saavutin ne. 

 

Voin ehdottomasti suositella Mikkoa kaikille, jotka kaipaavat tukea saliharjoitteluun! Olitpa aloittelija tai jo pidempään treenannut, Mikko huomioi aina yksilöllisen tilanteesi ja auttaa sinua etenemään.

IMG_4509.HEIC

Emilia

Kun astuin ensimmäistä kertaa Liikkuun, en tiennyt löytäväni valmentajaa, joka saisi minut oikeasti liikkeelle. Olin kamppaillut motivaation kanssa pitkään – tiesin, että minun pitäisi liikkua, mutta aloittaminen tuntui valtavalta kynnykseltä.

Mikon valmennuksen ansiosta sain uuden alun. Treenaamisesta tuli säännöllinen osa arkeani, ja mikä tärkeintä, liikkuminen alkoi taas tuntua hyvältä. Kunto on selkeästi kohentunut, lihasvoima kasvanut ja ehkä merkittävimpänä – päivittäinen selkäkipu on vähentynyt huomattavasti.

Mikon valmennustyyli on selkeä ja toimiva. Harjoitukset ovat yksinkertaisia, mutta silti tehokkaita ja tuovat tuloksia nopeasti. Hän osaa motivoida juuri sopivalla tavalla – ei pakottamalla, vaan kannustamalla ja sovittamalla treenin tilanteeseen sopivaksi.

 

Suosittelen hänen valmennustaan kaikille, jotka haluavat parantaa kuntoaan ja nähdä oikeita tuloksia – ilman että liikunta tuntuu pakkopullalta.

©2018 by Personal Trainer Mikko Suvanto.

bottom of page